مرجع مقالات رسمی طراحی سایت

ساخت وبلاگ

گیت هاب چیست؟ چرا باید از GitHub استفاده کرد؟


در   طراحی سایت در مشهد  دنیای اپ نویسی پاره ای که پیش بروید با آغاز دور از شوخی‌خیس امور، معدود‌معدود سروکله‌ی اصطلاحی به اسم گیت هاب پیدا میگردد! در صورتیکه میخواهید بدانید گیت‌ هاب چه می باشد و چه کاربردی داراست؟ این نوشته‌ی علمی را مهمان ادمین تارنما باشید!

گیت هاب (GitHub) چه میباشد؟
گیت هاب، وسیع ترین هاست برای میزبانی پروژه‌های بسط دهندگان به حساب می‌آید که به وسیله یک کمپانی آمریکایی ساخته شده است.
گیت هاب هم به طور بدون‌پول برای پروژه‌های همگانی و هم بصورت مبلغی برای پرو‌ژه‌های تجاری قابل به کار گیری میباشد.

هاست به چه معناست؟

غرض مهم گیت هاب ساخت و ساز محیطی برای در دست گرفتن نسخه و همیاری تیمی روی پرو‌ژه هاست.

در دست گرفتن نسخه در گیت‌هاب به وسیله گیت ایفا می گردد. درواقع گیت در گیت‌هاب یک سیستم در اختیار گرفتن نسخه (version control) میباشد. همینطور کلمه و واژه‌ی هاب به مفاهیم کانال اشاره دارااست که همیاری تیمی و ساخت‌و‌ساز انشعاب در پروژه‌ها را معرفی می‌نماید.

سیستم version control چه چیزی است؟
قطعاً تجربه‌ کرده‌اید، در زمان نرم افزار نویسی در گیر اشتباهی گردید و آن لحظه بگویید کاش می شد پروژه را به شرایط قبلی برمی‌گرداندید!
گیت دقیقاً این قابلیت و امکان را برایتان آماده نموده است. شما میتوانید ورژن‌ی پیشین پروژه را اخذ و فعال نمایید.

در واقع گیت می تواند پروژه‌ها را در نسخه‌های متعدد به طور یک‌پارچه ذخیره نماید.
در حالتی که پروژه‌ای متن گشوده باشد، بسط دهندگان دیگر میتوانند آن را دانلود نمایند و تغییراتی را روی آن اجرا نمایند. آن‌گاه پروژه را با نسخه تازه آپلود کنند. گیت با نگهداری نسخه تازه و نسخه‌های گذشته تجهیزات مفیدی را برای توسعه و گسترش‌ی پروژه‌ها ساخت و ساز می‌نماید.

اصطلاحات رایج در گیت‌ هاب
معرفی اصطلاحات گیت هاب
Repository
fork
Pull Request
commit

Repository یا این که به اختصار Repo به معنای مخزن میباشد. مخزن گیت هاب محیطی برای ذخیره سازی پروژه‌های توسعه و گسترش دهندگان میباشد. در‌این مخزن می‌قدرت هر پوشه یا این که فایلی را با فرمت دلخواه ساخت.

fork در فارسی به معنای شاخه یا این که انشعاب میباشد. با این امکان شما می توانید روی پروژه‌های متن گشوده جان دار در گیت هاب فعالیت نمایید. در صورتی‌که پروژه‌ای از پیشین وجود داشته باشد، می توانید از آن یک انشعاب اخذ و تغییراتی را روی آن ایفا نمائید. بعد از آن آن را تحت عنوان یک پروژه نو منتشر فرمائید.

Pull Request یا این که درخواست مخلوط، قلب تپنده‌ی شرکت کردن در پروژه هاست. هنگامی استعمال می‌گردد که شما از پروژه‌ی مهم یک شاخه اخذ و درآن تغییراتی انجام کرده‌اید. درحال حاضر با امداد Pull Request میتوانید به فرد مهم ساخت و ساز کننده‌ی پروژه، درخواست بدهید تغییرات شما‌را در پروژه‌ی اساسی ایفا نماید.

به هر تغییری در گیت‌هاب یک commit می گویند.

از گیت هاب بیشتر بدانید…
گیت‌هاب یک کانال‌ی اجتماعی نیز محسوب میشود. بدین ترتیب امکاناتی همانند Follow کردن یوزرها، قابلیت و امکان لحاظ دادن و لایک را مهیا نموده است.
در سال ۲۰۱۷ گیت‌هاب با داشتن نسبتاًً ۲۰ میلیون مخاطب و ۵۷ میلیون مخزن، تحت عنوان مطرح ترین صاحب خانه کد منبع، در عالم شناخته شد.
در سال ۲۰۱۹ گیت‌هاب با ارسال ایمیلی به یوزرها اهل ایران از محصور شدن دسترسی آنان به گیت‌هاب خبر بخشید. ولی با ایجاد کرد حساب با آی پی غیر اهل ایران نیز می‌قدرت همچنان از سرویس ها آن بهره مند شد.
گیت‌هاب با داشتن قابلیت و امکان‌های گوناگون، برای رئیس پروژه، مدیر گروه، تقسیم فعالیت و اشتراک گذاری نتیجه ها، ابزار قابل قبولی به حساب می آید.

مرجع مقالات رسمی طراحی سایت...
ما را در سایت مرجع مقالات رسمی طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : طراحی سایت در مشهد, نویسنده : علی پور web01 بازدید : 223 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1400 ساعت: 14:54

6- بهبود مهارت‌های ارتباطی
relationship- بهبود مهارت‌های ارتباطی
بهبود مهارت‌های ارتباطی
شاید با   طراحی سایت در مشهد  خودتان تصور کنید که یک طراح سایت، چه نیازی به مهارت ارتباطی دارااست؟ مگر یک طراح نباید صرفا به کدنویسی و پباده سازی بپردازد؟ پاسخ این سؤال خیلی معمولی میباشد: شما نیاز دارید مهارت شخصی خویش را بهبود ببخشید زیرا می بایست به شایسته ترین نحو ممکن فعالیت خویش را به مشتری ارائه دهید. شما می بایست به‌شکل منظم با مشتریان، بسط‌دهندگان یا این که بقیه طراحان، رابطه برقرار فرمایید و اصلی‌خیس از تمامی شما در حالتی‌که بخواهید وارد یک مجموعه طراحی وب گردید می بایست مهارت ارتباطی بسیار قابل قبولی داشته باشید.

” رابطه مؤثر سنگ بنای پروژه‌های چیره میباشد.”

 

مرجع مقالات رسمی طراحی سایت...
ما را در سایت مرجع مقالات رسمی طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : طراحی سایت در مشهد, نویسنده : علی پور web01 بازدید : 322 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 16:42


یکی خدماتی که    طراحی سایت در مشهد  کمپانی‌های طراحی وب سایت ارائه می دهند، گشوده پباده سازی میباشد. ریدیزاین یا این که گشوده طراحی وب سایت فرایندی میباشد که قادر است شرایط کسب‌وکار شمارا تا حدود متعددی بهبود دهد. پباده سازی دوباره وبسایت در صورتی‌که در طول مطلوب و با عوارض سفت جاری ساختن نشود، صرفا به هدر رفتن وقت و انرژی سبب گردد. در‌این نوشته‌علمی تحلیل می کنیم که چه تارنما‌هایی بدین عمل نیاز دارا‌هستند و اصول گشوده ساخت سایت چه چیزی است.


خواسته از ریدیزاین وبسایت چه چیزی است؟
خواسته از ریدیزاین وبسایت چه می‌باشد؟
پیش از این که به اصول گشوده پباده سازی وب سایت بپردازیم، می بایست ببینیم به هیچ عنوان مراد از این اصطلاح چه چیزی است. در صورتی‌که وبسایت خویش را مثل یک کافه در حیث بگیرید، ریدیزاین مثل تغییر تحول چینش میباشد. با این تمجید تفاوت گشوده پباده سازی و جابجایی وب سایت معین می گردد. زمانی سخن از تغییر تحول دکورا سیون باشد، محل کافه را تغییر تحول نمی‌دهیم بلکه با به کار گیری از برخی ابزارها و وسایل، به گوشه و کنار فعلی جلوه‌ای متعدد میدهیم.

در زمینه ی تارنما هم همین واقعه می‌ افتد. یعنی نشانی و دامین تغییری نمی‌نماید و تارنما را به کلی منتقل نمی‌کنیم. بلکه ظواهر و رمز و صورت آن را تغییر و تحول میدهیم و برخی از عملکردهایش را بهبود می بخشیم.

چه هنگامی به پباده سازی دوباره وبسایت نیاز دارید؟
همان گونه که گفتم، بعضی وقتها ریدیزاین وبسایت می تواند برای پیشرفت کسب‌وکارها بسیار اثرگذار باشد. مورد نیاز میباشد بدانید این فعالیت را دقیقا به چه دلیلی جاری ساختن می‌دهید و توقع دارید چه فیض‌ای به دست آورید.

ریدیزاین وب سایت و برندسازی
زمینه برندسازی به گذر زمان مکان خویش را در کسب‌وکارهای اهل ایران گشوده می‌نماید. فرایندی که تا قبل از این ناآگاهانه ایفا میشد، این روز ها به متخصصان برندینگ سپرده می گردد. با این حالا، هنوز تا جا افتادن این مورد رویکرد متعددی در پیش داریم. به همین استدلال میبینیم که اکثری از کسب‌وکارها، تارنما خویش را میسازند و کار‌شان را استارت می‌نمایند و پس از مدتی جدید به خاطر برندسازی میفتند!

در حالتی که از روز اولیه نام و نشان و شخصیت مارک را گزینش نکنید، پیرو روش ناچار به عوض کردن بعضا از فرایندها خواهید شد. ریدیزاین سایت یکی‌از همین تغییرها میباشد.

ولی این هم ممکن میباشد که برخی از کسب‌وکارها بعداز مدتی تصمیم بگیرند یک برندسازی دوباره یا این که ری مارک جاری ساختن دهند.

در هر شکل، وبسایت تحت عنوان ویترین دیجیتال بیزنس، بایستی به خیر نشانگر نام‌و‌نشان مارک شما باشد. لوگو، رنگ‌آمیزی، قالب، اسکن رایتینگ و … کلیه صدای مارک را به گوش مخاطبان می رسانند. در‌صورتی‌که پباده سازی آنها مطلوب نباشد، پیام شما منتقل نمیشود و تصویر و شم گزینه نظرتان در ذهن استفاده کننده تصویب نمی شود.

در اینگونه قوانینی، به کارگیری از سرویس ها گشوده طراحی وب سایت قسمت مهمی از پروسه برندسازی میباشد.

بیشتر بخوانید : رابطه بهینه سازی و برندسازی چه است؟
عکس العمل‌گرایی و پباده سازی دوباره وبسایت
چه وقتی پباده سازی دوباره تارنما نیاز دارید؟
همان گونه که میدانید الگوریتم Mobile First Index و سیاست‌های نو گوگل، حق تقدم را گوشی می دهد. یعنی روش اکران وبسایت شما در گوشی تاثیر بیشتری بر رنکینگ خواهد داشت. ادله این مورد معمولی میباشد: یوزرها موبایلی اینک بیش تر از ۵۰ درصد تمام یوزرها را تشکیل میدهند و این رقم روز آپ دیت ارتقاء مییابد. براین اساس حتی فارغ از در لحاظ به چنگ آوردن الگوریتم‌های گوگل هم، برای راضی نگه داشتن یوزرها می بایست تارنما ریسپانسیو باشد.

این نکته معمولا در وب سایت‌های نو رعایت می شود ولی در حالتی‌که یک وبسایت دیرین دارید یا این که از اولیه در طراحی وب یوزرها تلفن همراه در حیث گرفته نشده اند، بدون چاره می شوید آن را ارتقاء بدهید یا این که به اصطلاح از سرویس ها گشوده ساخت سایت استعمال نمائید.

 

مرجع مقالات رسمی طراحی سایت...
ما را در سایت مرجع مقالات رسمی طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : طراحی سایت در مشهد, نویسنده : علی پور web01 بازدید : 221 تاريخ : دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت: 16:43